Ledenbestand

Het ledenbestand van onze vereniging bestaat momenteel  uit:

- 575 'gewone' leden

- 5 cadeauleden (aanmelding door gewone leden, op het kantoor van de vereniging zijn cadeaubonnen te koop, waarmee u iemand als cadeaulid kunt opgeven)

- 2 donateurleden

Leden die buiten Nijeveen wonen, ontvangen het verenigingsblad zonder extra kosten.

Activiteiten

- 1 keer per jaar in het voorjaar een algemene ledenvergadering met een huishoudelijk deel gevolgd door een bijzondere activiteit.

- 1 keer per jaar in het najaar een algemene bijeenkomst zonder huishoudelijk gedeelte, maar met een aantrekkelijk programma, waarin de vorderingen van de diverse werkgroepen naar voren worden gebracht.

- standplaats op de braderie tijdens het jaarlijkse volksfeest in Nijeveen.

- op verzoek worden diapresentaties verzorgd. Als u hiervoor belangstelling heeft voor uw vereniging of organisatie, dan kunt u contact opnemen met het bestuur voor meer informatie.

- diverse werkgroepen zijn bijna het hele jaar door bezig met hun specifieke werkzaamheden. Als u zin en tijd heeft voor deelname aan de activiteiten van een werkgroep, dan kunt u hierover ook contact opnemen met het bestuur. Zie ook bij Werkgroepen voor een korte introductie van de verschillende werkgroepen.

- 1x per jaar wordt er voor alle vrijwilligers die zich op de één of andere manier voor de vereniging inzetten, een vrijwilligersavond georganiseerd.

Boek over Kolderveen

Pauline Kastelijn (Kolderveen 24) liet ons weten dat ze aan een boek over 'Kolderveen' werkt.
"Om te beginnen ga ik een bewerking van mijn verhaal als een wekelijks feuilleton in Heel Nederland Schrijft publiceren."
De eerste aflevering vindt u door deze link www.heelnederlandschrijft.nl  te volgen.
Door u op die site aan te melden voor de Nieuwsbrief krijgt u vervolgens steeds bericht over nieuwe afleveringen.

Ook heeft Pauline een eigen informatieve website over het boek en het werken eraan aangemaakt.
www.pauline-kastelijn.nl

---------------------------------------------------------------