Beeldbank

Onze vereniging beschikt over een grote collectie oude (en nieuwe) foto's van Nijeveen en Kolderveen. Deze foto's zijn inmiddels allemaal gedigitaliseerd. Om ze voor het publiek toegankelijk te maken is er een Beeldbank gemaakt. Het aantal foto's in de Beeldbank bedraagt op dit moment 3611.

(Klik op de afbeelding om naar de beeldbank te gaan.)

We zijn nog volop bezig om alle foto's een laatste keer te controleren en als we tevreden zijn dan worden ze openbaar gemaakt.

Wekelijks komen er tientallen foto's bij, dus kom vooral terug voor een volgend bezoek. De foto die u nu niet kunt vinden is de volgende keer misschien wel beschikbaar. U kunt dan heel snel naar de nieuwste foto's door in het grijze vak te kiezen voor 'toon de nieuwe foto's op Internet van laatste : week (116) ... maand (278) ... kwartaal (505).

Maandelijks komen er tientallen extra bezoekers bij. Om een indruk te geven van de ontwikkeling in de bezoekers aantallen hier een staatje. We zien dat de bezoekersaantallen in de loop van het 1e jaar dat de site in de lucht is, een mooie stijging laten zien. We zijn daar heel blij mee.

Helaas loopt het aantal reactieformulieren, dat we ontvangen hier niet helemaal mee in de pas. Dat is jammer, want we zijn er van overtuigd dat er nog veel kennis over de geplaatste foto's onder de mensen zit. Dus, alstublieft, aarzel niet om uw op- en aanmerkingen op een foto aan ons kenbaar te maken door het formulier in te vullen, dat onderaan elke fotopagina staat. Wij zullen deze informatie graag toevoegen aan onze gegevens. Als u begint met uw eigen naam in te toetsen in het zoekscherm, dan krijgt u foto's te zien uit uw eigen omgeving, waarover u misschien nog veel meer informatie hebt dan er op dit moment bij ons beschikbaar is. Laat het ons weten via het reactie formulier. Wij zijn er blij mee.

Een archief is nooit compleet.

Wij zijn altijd op zoek naar oud fotomateriaal.

Bent u in het bezit van foto's uit het verleden, dan willen wij die graag even lenen om er een reproductie van te maken.
Neem hiervoor contact op met ons via Jan Venema.