Doorstart Erfgoedpunt

ERFGOEDPUNT

Het Erfgoedpunt was een speciale ruimte in de bibliotheek waar de plaatselijke geschiedenis centraal moest staan. Een provinciaal initiatief, dat in een aantal plaatsen in Drenthe tot uitvoer is gebracht.

Helaas is het initiatief in Nijeveen al na een kortstondige bloei aan een roemloos einde gekomen. Door de bezuinigingen in het bibliotheekgebeuren is er in de nieuwe opzet van de Nijeveense bibliotheek veel minder ruimte beschikbaar dan voorheen. Er moest worden gekozen en de keuze viel uit in het voordeel van boeken. Dus geen Erfgoedpunt meer in Nijeveen.

Het Erfgoedpunt werd beheerd door de Bibliotheek Nijeveen in samenwerking met de Historische Vereniging Nijeveen en met ondersteuning van het Drents Archief en Biblionet Drenthe.

Gelukkig is er nog steeds een bibliotheek in Nijeveen. De Historische Vereniging Nijeveen houdt het ook nog niet voor gezien. Er is dus nog steeds gelegenheid om boeken te lezen in en over Nijeveen. Ook is er nog steeds gelegenheid om historisch materiaal, voornamelijk foto's, te raadplegen bij de vereniging. Dus blijf de bibliotheek en de Historische vereniging bezoeken. Ze zijn er beide voor u.

Oktober 2013: Doorstart

Wie wat bewaart, die heeft wat. Zoals van ons verwacht kon worden, hebben we onze vitrine niet direct bij het oud vuil gezet. Daardoor konden we nu toch een soort van doorstart maken. De vitrine is nu strategisch opgesteld in de Schalle. We gaan daar wisselend wat zaken tentoonstellen, die van historisch belang zijn. Of van algemeen belang, dus als er ideeën zijn voor iets anders, dan kunt u dat aanmelden bij de bestuursleden van onze vereniging.