Ledenbestand

Het ledenbestand van onze vereniging bestaat momenteel  uit:

- 575 'gewone' leden

- 5 cadeauleden (aanmelding door gewone leden, op het kantoor van de vereniging zijn cadeaubonnen te koop, waarmee u iemand als cadeaulid kunt opgeven)

- 2 donateurleden

Leden die buiten Nijeveen wonen, ontvangen het verenigingsblad zonder extra kosten.

Activiteiten

- 1 keer per jaar in het voorjaar een algemene ledenvergadering met een huishoudelijk deel gevolgd door een bijzondere activiteit.

- 1 keer per jaar in het najaar een algemene bijeenkomst zonder huishoudelijk gedeelte, maar met een aantrekkelijk programma, waarin de vorderingen van de diverse werkgroepen naar voren worden gebracht.

- standplaats op de braderie tijdens het jaarlijkse volksfeest in Nijeveen.

- op verzoek worden diapresentaties verzorgd. Als u hiervoor belangstelling heeft voor uw vereniging of organisatie, dan kunt u contact opnemen met het bestuur voor meer informatie.

- diverse werkgroepen zijn bijna het hele jaar door bezig met hun specifieke werkzaamheden. Als u zin en tijd heeft voor deelname aan de activiteiten van een werkgroep, dan kunt u hierover ook contact opnemen met het bestuur. Zie ook bij Werkgroepen voor een korte introductie van de verschillende werkgroepen.

- 1x per jaar wordt er voor alle vrijwilligers die zich op de één of andere manier voor de vereniging inzetten, een vrijwilligersavond georganiseerd.

Boek over Kolderveen

Een aantal jaren geleden liet Pauline Kastelijn (Kolderveen 24) ons weten dat ze aan een boek over 'Kolderveen' werkt.
Eind 2020 is het boek gepresenteerd door haar familie en hun uitgever in de Schalle.
Helaas heeft Pauline de presentatie niet meer mee mogen maken wegens voortijdig overlijden.
Het boek is te verkrijgen in de reguliere boekhandel.
Informatie over deze boerderij zie onder nr.0378   http://www.beeldbanknijeveen.nl

---------------------------------------------------------------