HVN

BELANGRIJKE MEDEDELING

Januari 2021

Het ziet er naar uit dat de Covid-19 virus voorlopig nog niet is bedwongen zodat het HVN bestuur nog geen ledenbijeenkomst kan organiseren in het voorjaar.

Voorzitter Lourens Schipper was vorig voorjaar regulier aftredend en zou door de Corona perikelen aanblijven tot een volgende ledenvergadering.

Om persoonlijke reden is hij eind 2020 gestopt en door vice voorzitter Arend Tissingh opgevolgd.

In het bestuur is toegetreden Margriet Kooiker-Westenbrink, zij heeft aangegeven de toekomstige taak als voorzitter op zich te willen nemen zo gauw als een ledenvergadering mogelijk is.

Het zal mooi zijn dat we dan op een normale manier afscheidt van Lourens als voorzitter kunnen nemen, wel gaat  hij door als vrijwilliger met de huidige functies.

In grote lijnen kan worden gesteld dat 2020 een historisch jaar is geworden, een jaar waarin hoegenaamd niets is gebeurd, doordat de verspreiding van het Covid-19 virus steeds bij elke samenkomst van personen gezondheidsrisico met zich mee bracht. De meeste vrijwilligers zitten qua leeftijd in de zogenaamde risicogroep, Op kleine schaal zijn er wel activiteiten geweest. Sommige werkzaamheden kunnen van huis uit worden verricht. Daardoor konden er ook volgens schema de uitgaven van Diekpraot doorgang vinden. Ook op de Beeldbank en via Facebook waren er nieuwe beelden (foto's en video's) te zien.

Ook is de reeks 'oude' uitgaven van Diekpraot aangevuld met de jaren t/m 2010. Hopelijk kunt u daarmee een aantal dagen in deze donkere periode aangenaam doorbrengen met uw tablet op schoot.

Van onze 'partner' Univé ontvingen we onlangs een brief met aanbevelingen aan eigenaren van kostbaarheden. We weten niet wie dat in ons dorp aangaat, maar wie nieuwsgierig is, kan het artikel lezen op de pagina 'Reacties van leden onder het kopje kostbaarheden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onze vereniging beschikt over een grote collectie oude (en nieuwe) foto's van Nijeveen en Kolderveen. Deze foto's zijn inmiddels allemaal gedigitaliseerd. Om ze voor het publiek toegankelijk te maken is er een Beeldbank gemaakt. Het aantal foto's in de Beeldbank bedraagt op dit moment 5658, waarvan er 4752 beschreven zijn.

(Klik op de afbeelding om naar de beeldbank te gaan.)

De Historische Vereniging Nijeveen is ook te vinden op Facebook

De website is voor het laatst bijgewerkt op

27 januari 2021