HVN

*****

Onze vereniging beschikt over een grote collectie oude (en nieuwe) foto's van Nijeveen en Kolderveen. Deze foto's zijn inmiddels allemaal gedigitaliseerd. Om ze voor het publiek toegankelijk te maken is er een Beeldbank gemaakt. Het aantal foto's in de Beeldbank bedraagt op dit moment 6176, waarvan er 5351 beschreven (en extern zichtbaar) zijn. Daarnaast zijn er nog 40 foto's waar een reeks foto's is gekoppeld in een zogenaamde Carrousel. Dit zijn doorgaans foto's van een bepaald adres, waar we meerdere afbeeldingen door de tijd hebben, of van een gebeurtenis waar meerdere opnames van zijn gemaakt.

Veel van de documenten in ons archief zijn ook al gedigitaliseerd en als pdf-bestand beschikbaar. Op dit moment zijn 99 van de 126 documenten in te zien op onze

nieuwe

Documentenbank, die u ook kunt bereiken via onderstaande knop en daarna de knop "documenten".

(Klik op de afbeelding om naar de beeldbank, de voorwerpenbank of de documentenbank te gaan.)

De Historische Vereniging Nijeveen is ook te vinden op Facebook

en op ons eigen

Youtubekanaal

Dit kanaal bereikt u door op de beginpagina van de Beeldbank onderaan in de linkerkolom te kiezen voor Videofilms en vervolgens te dubbelklikken op de video van uw keuze.

De website is voor het laatst bijgewerkt op

21 maart 2024