HVN

NIET OP DE BRADERIE, TOCH EEN QUIZ

Historische vereniging in de feestweek 2021

Ieder jaar is het een drukte van belang tijdens de jaarmarkt bij de kraam van de historische vereniging. Veel mensen doen mee aan de quiz die in de kraam hangt.

Dit jaar geen live feestweek, maar de historische vereniging wil jullie de quiz niet onthouden. De quiz is te hieronder te vinden via de link.

Het zijn foto’s van huizen in Nijeveen hoe het er vroeger uit zag en hoe het er nu uitziet. Het is de bedoeling dat jullie de goede foto’s bij elkaar zoeken.

Oplossingen niet onder de quiz zetten maar op het antwoord formulier sturen naar:

kantoor@historischeverenigingnijeveen.nl

of Dorpsstraat 33 te Nijeveen

o.v.v. Naam/adres/woonplaats/telefoonnummer

Uit de goede inzendingen worden drie winnaars geloot en die krijgen een leuke prijs.

De quiz staat online tijdens het feestweekend, u kunt uw oplossing sturen t/m dinsdag 21 juni . Wij wensen u veel succes!

Denkt u nu, die historische vereniging doet leuke dingen, die moet blijven bestaan, dan kunt u zich aanmelden als lid bij : Harry Kicken,  penningmeester@historischeverenigingnijeveen.nlof via contactformulier op de website.

Met vriendelijke groet, namens de historische vereniging,

Margriet Kooiker

Via de link

kunt u een pdf bestand openen met daarin de foto's die we anders op een groot bord in onze stand zouden vertonen.

Via de link hierboven kunt u het antwoordformulier openen.
Dat is een Wordbestand, waarin u de antwoorden kunt invullen. Vervolgens kunt u het bestand per mail opsturen naar het mailadres hierboven (kantoor) of afdrukken en in de brievenbus doen bij Dorpsstraat 33. Succes en veel plezier.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onze vereniging beschikt over een grote collectie oude (en nieuwe) foto's van Nijeveen en Kolderveen. Deze foto's zijn inmiddels allemaal gedigitaliseerd. Om ze voor het publiek toegankelijk te maken is er een Beeldbank gemaakt. Het aantal foto's in de Beeldbank bedraagt op dit moment 5658, waarvan er 4752 beschreven zijn.

(Klik op de afbeelding om naar de beeldbank te gaan.)

De Historische Vereniging Nijeveen is ook te vinden op Facebook

De website is voor het laatst bijgewerkt op

7 maart 2021